Kayıtlar

VAN GÖLÜ EKSPRESİ İLE YATA YATA DOĞUYA YOLCULUK

Resim
VAN'DA NELER YAPTIK " Öylece uzanıp camdan dışarı bakıyorum hiç bir gale duymadan, sadece kafamın içindeki düşüncelerim ve camın ötesinde saatte 60 km hızla akan manzaram. Bu dinginlik öyle iyi geliyor ki insana, bu yolculuk hiç bitmesin istiyorum. " Geçen yıl Doğu Ekspresiyle Kars'a yaptığımız yolculuktan çok büyük keyif almıştık ve tadı damağımızda kalmıştı. Yurt içinde trenle ulaşabileceğimiz en uzak nokta olan Van'a gitme hedefimiz hep aklımızdaydı ama kışın çıkmasını bekliyorduk, tabi bir de bilet bulabilmek de büyük bir ayrıntıydı. Gece 12 den sonra açılan biletlerden 2 kişilik kompartıman yakalamak biraz zor olsa da başardık ve biletlerimizi kaptık. Trene Ankara'dan biniliyor. Garın önünden kalkan bir otobüsle Irmak ilçesine transfer oluyor ve trene Irmak istasyonunda yerleşiyorsunuz. Sonra tren çufçuflama başlıyor ve yaklaşık 30 saat sürecek olan bu macera başlıyor. Van Gölü Ekspresi, Ankara - Kırıkkale - Kayseri - Sivas - Malatya -

HIZLI TRENLE BİR HAFTA SONU ESKİŞEHİR YAPIP DÖNELİM

PRATİK ESKİŞEHİR TURU İstanbul'dan Eskişehir'e gidilebilecek en güzel vasıta Hızlı Tren bence. Biletlerini internetten alıyorsunuz ve gideceğiniz zaman bir çıktı alıp gidiyorsunuz.  Pendik yüksek hızlı tren garından saat 7.30 seferine bindik ve saat 10.00 da Eskişehir'deydik. Kahvaltıya yetiştik diyebilirim. Kahvaltıdan önce yüklerimizden kurtulmak için tuttuğumuz eve geçtik. Biz Eskişehir'de kalmak için airbnb yi tercih ettik ama otel fiyatları da gayet makul. Kaldığımız evden hiç memnun kalmadığım için burada paylaşmayacağım. Genellikle öğrenci evi olduğu için ev standartları da biraz düşük. Dediğim gibi oteller de gayet uygun.  Eskişehir merkezinde derli toplu bir şehir. Kalacağımız yeri merkezden ayarladığımızdan her yere yürüyerek ulaşım mümkün. Mesela Tren Garından eve yürüyerek geçtik. Sonra kahvaltı için çarşıya da yürüyerek gittik. Hatta akşama gideceğimiz barlar sokağı da yürüme mesafesindeydi. Aç karnına gezilmez diyerek önce karnımız

BALKAN LEZZETLERİ

Resim
BELGRAD VE SARAYBOSNA'DA NELER YEDİK? Öncelikle  bu yazımızı gidecek olanlara fikir olması açısından yazdım ve sadece kendi gittiğimiz mekanları ve yediğimiz yemekleri anlatıyor olacağım. Biz gitmeden önce bu tarz yazılardan bir kaç tane okuyup cazip gelenleri not alarak seçim yapmıştık. Belki sizler de bu şekilde yararlanabilirsiniz. Not: Yukarıdaki fotoğrafta ne yediğimi merak edenlere, yazıyı sonuna kadar okumayı tavsiye ediyorum ;) Baştan belirtmekte yarar var ki, biz yurt dışında; alışveriş olsun, yeme içme olsun veya benzin ödemeleri olsun, hep kredi kartı kullanıyoruz. Çünkü döviz kurunu en düşükten banka hesaplıyor. Böylece baya karlı oluyoruz. Belgrad'da hep bu şekilde kullandık ama Bosna'da maalesef hiç bir restoranda pos cihazı bulunmadığından dolayı nakit ödeme yaptık. Bizim gibi yapanlar için Bosna'ya nakit para konusunda hazırlıklı gitmelerini tavsiye ederek yazımıza başlıyoruz. Ayrıca  Belgrad'da nereleri nasıl gezdik okumak için tıklayınız

SARAY BOSNA'NIN ACI YÜZÜ ve 1 MART'TA BOSNA HERSEK'TE OLMAK

∽  SARAYBOSNA ŞEHİTLİKLER ve UMUT TÜNELİ  ∽ Tarihi sokaklarını gezerken Saraybosna'nın acılı yarası olan savaşın izlerine pek rastlamıyorsunuz. Ama şehitlikler tüm gerçekliği yüzünüze çarpıyor.  Kovaçi Şehitliği  bir yamaçta yer alan mezar taşlarından oluşan orman gibi.. Ve tüm taşlarda ölüm tarihi 1993...  Yüzlerce hatta binlerce kişinin yattığı bu şehitlik tarihin acı yüzünü gösteriyor. Burada Bosna'nın ilk Cumhurbaşkanı  Alija İzzet Begoviç 'in  kabri de bulunuyor.   Alifakovac Mezarlığının  ise tarihi Osmanlı'dan öncesine dayanır ve şehrin en eski mezarlığıdır. Zamanla burası da şehitlik olmuş. Ne kadar çok kayıp olduğunu düşünebiliyor musunuz?  Binlerce insanın ölümüne sebep olan olayları  Umut Tüneli 'nde daha iyi anlıyorum.  Ben bu konuyu üstünkörü geçiştirmeyip herşeyi en başından anlatmak istiyorum. Bosna Hersek Mart 1992 yılına kadar kominist ideoloji üzerine kurulu Yugoslavya federasyonuna bağlı bir bölgeydi. Yine bu federasyondaki